Har du spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss! Rozalia svarer på alle dine spørsmål relatert nettbutikken: stavanger@dick-daisy.no

Rutiner for retur av varer

Når du har handlet en vare hos oss får du en ordrebekreftelse på mail. Ta en grundig sjekk på denne for å se at alt stemmer! Skulle det likevel være en grunn for å sende varen i retur, se nedenfor:

Retur

Vi vil at du skal være helt fornøyd med kjøpet ditt, så dersom noe ikke passer eller levde opp til forventningene, så kan varen byttes eller returneres. For å bytte eller returnere ordren din må varen(e) være ubrukt, og all original emballasje – inklusiv merke- og prislapper – må være inntakt.

For å returnere eller bytte varen, last ned og fyll ut angreskjemaet som du finner vedlagt i e-posten «Returskjema» som du får av oss sammen med ordrebekreftelsen, og legg det ved pakken. Se utfyllende informasjon på angreskjemaet, og også under undertittelen «Angrerett» lenger nede på siden.

NB: Truser, boksere, strømpebukser, sokker ol. som ikke er forseglet kan ikke returneres av hygieniske årsaker, men du kan returnere badetøy såfremt beskyttelsesteipen enda sitter på.


Posten/Bring

Vi bruker Posten/Bring til å sende varene hjem til deg! Vi prøver så godt vi kan å få sendt avgårde varene så fort som mulig slik at du slipper å vente på alt det fine du har handlet. Bruk vedlagt returseddel fra Bring om du skulle måtte returnere. Er det en eller annen årsak til at du vil returnere varen(e) uten å bruke denne, må du betale returen selv.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr og ordren kanselleres.

Retur i butikk

Du kan returnere varene du har kjøpt i våre fysiske butikker. Husk å fylle ut angrerettsskjemaet for dette også.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Legg ved bilder (minst 3) av feilen ved varen, nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde. OBS! Dersom vaskeanvisning ikke er fulgt, varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende deg riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager.

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen på nett fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med vår kontakt- og foretaksinformasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Angreretten med 14 dagers åpent kjøp gjelder KUN i nettbutikken, ikke i fysiske butikker. Varer kjøpt over disk har 3 dagers deponering mot kvittering eller 7 dager bytting i noe annet/tilgodelapp.