Foretaksinformasjon

Org.nr: 980 813 215
Bedriftsnavn: Bag&Beautiful AS – avdeling Dick&Daisy
Adresse:
Dick&Daisy Stavanger
Breigata 18
4006 Stavanger

Har du spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss!

Rozalia svarer på alle dine spørsmål relatert nettbutikken: stavanger@dick-daisy.no

Produktinformasjon og priser

Produktinformasjon

Vi digger hvert eneste produkt vi har i butikkene våre, mye fordi vi har jo valgt de selv..hehe.. Siden vi har så mye forskjellig, så finner du informasjon om hvert produkt når du klikker deg inn på det! Flere produkter har flere farger/lukter/størrelser, her er det bare å gå inn og se!

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader. I handlekurven og i kasse-visningen er total merverdiavgift spesifisert.

Forbehold

Ikke alle varene kommer seg ut på nettbutikken, utvalget kan variere fra butikk til butikk også! Lagerstatus på nettbutikken er butikken i Stavanger.

I skrivende stund er lagerstatus på nettbutikken lik lagerstatus i fysisk butikk. En sjelden gang vil dette medføre at kanskje noen kjøper varen du nettopp handlet på nett. Lageret vårt oppdateres hver dag, så dette blir nok ikke noe problem! Skulle det likevel skje skal vi ordne dette så godt vi bare kan!

Varene som sendes til deg er plukket direkte fra hyllene. Det kan hende at noen har prøvd feks bhen før du får den i posten! Vi sjekkes så klart alle produkter før vi pakker det, at alt er rent, helt og pent.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Salgs- og leveringsbetingelser

Vi shipper dessverre ikke utenlands!

Ekspedering av ordre

Vi behandler varer fortløpende og har Bring som vår eminente fraktleverandør! Har du Posten sin app kan du følge forsendelsen din hele veien gjennom. Du vil også få melding på SMS når varen er klar for henting eller om Posten ikke klarte å få pakken i postkassen din.

Skal du hente varen(e) selv i butikk vil du få mail når ordren er klar til henting. Noen ganger kan det ta litt tid å få ordnet bestillingene grunnet høyt trykk i butikken eller at det kun er en person på jobb. Vi prøver så godt vi kan å få pakket så fort som mulig!

Leveranse

Vanligvis vil varene sendes fra oss 2-3 virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare vil vi kontakte deg på telefon eller e-post. Vi tar forbehold mot litt lenger leveringstid i høysesong (feks i slutten av desember). Maksimal leveringstid er 3 uker etter bestilling. Har du ikke fått varen til da har du som kunde rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader.

Frakt

Vi sender varene via Bring. Vi har fri frakt over 1000,-! Ellers er det en standard fraktkostnad på 79,-.

Betaling

Oj oj, her kan du jammen betale med Vipps! Kult, ikke sant?! Bare følg instruksene på skjermen. Ellers er du også velkommen til å betale med Klarna/Visa/Mastercard.

Personopplysninger

Vi behandler persondata ifølge den nye personvernloven som trådde i kraft mai 2018 (GDPR). Her er noen viktige punkter om dette for deg som kunde hos oss i Dick&Daisy:

  • Hvem har tilgang til opplysningene dine?
    • For nettbutikken er det kun nettbutikkansvalig og regnskapsfører som har tilgang til dine opplysninger. Er du registrert fysisk i butikk som kunde er det eier, regnskapsfører og butikkmedarbeiderne som har tilgang til dine kjøp og den informasjonen du har gitt godkjennelse for at vi har (navn, telefonnr og e-post).
    • Vil du snakke med noen ang personvernloven? Ta kontakt med nettbutikkansvarlig Linda Nesvåg på mail: linda@dick-daisy.no
  • Opplysningene du har oppgitt brukes til identifikasjon, direktemarkedsføring, kundeundersøkelser, (kommende nyhetsbrev) og statistikk. Opplysningene skal også kunne bli brukt til å sende SMS og e-post til deg, for markedsføring og informasjon via telefon med mindre du har valgt bort slik kommunikasjon. Du skal når som helst kunne kontakte oss for å velge bort eventuell markedsføring rettet mot deg som kunde. Dette gjelder også fysisk i butikk om du er registrert som kunde der.  Opplysningene skal også kunne bli brukt til å analysere kjøpsvaner for å gi deg relevant informasjon og markedsføring og for å forbedre nettsiden, betalingsmetoder og betalingsprosesser.
  • Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
  • I samsvar med gjeldende personopplysningslovgivning har du rett til å motta informasjon kostnadsfritt om hvilke av personopplysningene dine som behandles av oss, uansett hvordan disse er samlet inn. Hvis du ønsker å motta slik informasjon, kan du ordne dette ved å sende en skriftlig forespørsel til oss. Slik forespørsel må være behørig underskrevet av deg og sendt med vanlig post, se adressen oppgitt øverst på siden. Derfor kan den ikke sendes med e-post for din egen sikkerhet!
  • Du har alltid rett til å tilbakekalle et mulig gitt samtykke til å behandle personopplysninger!
  • Hvis du gir ditt samtykke til å være registrert hos oss (fysisk i butikk og på nett), kommer opplysningene dine til å bli oppbevart inntil du melder deg av. Du skal når som helst kunne melde deg av fra å være kunde. Hvis du ikke registrerer deg som kunde/medlem, kommer personopplysningene dine kun til å bli oppbevart så lenge det er nødvendig for å etterleve lovgivningen eller for at tredjepart skal kunne oppfylle sine forpliktelser overfor deg, for eksempel å oppfylle leverings- eller garantiforpliktelser.Uansett kommer personopplysningene dine aldri til å bli oppbevart lengre enn det som er tillatt for å etterleve gjeldende personopplysningslovgivning.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på dette nettstedet. Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal kunne fungere.

Når du som bruker besøker nettstedet vårt etterlater du deg elektroniske spor. Sporene dannes fordi din nettleser automatisk sender en rekke opplysninger til våre tjenermaskiner hver gang du ber om å få vist en side. Ingen av disse opplysningene vil bli brukt til å identifisere enkeltpersoner, med mindre du er innlogget.

Vi bruker disse opplysningene til å generere samlet statistikk om bruken av vårt nettsted. For å kunne analysere informasjonen benyttes analyseverktøyet Google Analytics, som er underlagt Google sine retningslinjer for personvern.

Kortinformasjon

Når du handler hos oss blir betalingen behandlet av CreditCall, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Rutiner for retur av varer

Når du har handlet en vare hos oss får du en ordrebekreftelse på mail. Ta en grundig sjekk på denne for å se at alt stemmer! Skulle det likevel være en grunn for å sende varen i retur, se nedenfor:

Retur

Vi vil at du skal være helt fornøyd med kjøpet ditt, så dersom noe ikke passer eller levde opp til forventningene, så kan varen byttes eller returneres. For å bytte eller returnere ordren din må varen(e) være ubrukt, og all original emballasje – inklusiv merke- og prislapper – må være inntakt.

For å returnere eller bytte varen, last ned og fyll ut angreskjemaet som du finner vedlagt i e-posten «Returskjema» som du får av oss sammen med ordrebekreftelsen, og legg det ved pakken. Se utfyllende informasjon på angreskjemaet, og også under undertittelen «Angrerett» lenger nede på siden.

NB: Truser, boksere, strømpebukser, sokker ol. som ikke er forseglet kan ikke returneres av hygieniske årsaker, men du kan returnere badetøy såfremt beskyttelsesteipen enda sitter på.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Legg ved bilder (minst 3) av feilen ved varen, nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde. OBS! Dersom vaskeanvisning ikke er fulgt, varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende deg riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager.

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen veed kjøp over nett fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med vår kontakt- og foretaksinformasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Angreretten med 14 dagers åpent kjøp gjelder KUN i nettbutikken, ikke i fysiske butikker. Varer kjøpt over disk har 3 dagers deponering mot kvittering eller 7 dager bytting i noe annet/tilgodelapp.